مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 18:052023-10-16اقتصادي

پرونده ویژه| صدای سُم «اسب اصیل ترکمن» از خراسان شمالی می آید!


خراسان شمالی یکی از استان هایی است که باتوجه به وجود نزدیک به 2 هزار سر اسب اصیل ترکمن، می توان از این استان به عنوان مهد و پایتخت اسب اصیل ترکمن نام برد که همین ظرفیت می تواند سرآغازی بر رونق اقتصادی و گردشگری خراسان شمالی باشد.

-   این پیست می تواند درآمد سرشاری را وارد استان کند.

رینگ اسب سواری این بخش تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دقیقاً چه تعداد اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی وجود دارد؟ کمالی: در استان تاکنون سرشماری دقیقی از این موضوع صورت نگرفته است؛ اما باتوجه به عدد تقریبی که در این حوزه وجود دارد در استان حدوداً یک هزار 800 سر اسب وجود دارد که از نظر تعداد نیز استان خراسان شمالی در رأس جدول تولید قرار دارد و می توان گفت قطب تولید اسب اصیل ترکمن هستیم.

چرا در این حوزه رشدی نداشته ایم؟ کمالی: در سفر مقام معظم رهبری طرح های ورزشی مختلفی مصوب شد و همچنین تأکیداتی که رهبری در حوزه گردشگری و کشاورزی و صنایع مرتبط با آن داشتند و این ورزش و صنعت هم در حوزه کشاورزی و دام پروری قرار دارد و هم در حوزه گردشگری می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و هم در حوزه صنعت می تواند باعث درآمدزایی فراوانی شود، اما متاسفانه کم کاری هایی که در ارائه این ورزش در آن سال در استان صورت گرفت، باعث شد برای این ورزش هیچ گونه اعتباری جذب نش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه| صدای سُم «اسب اصیل ترکمن» از خراسان شمالی می آید!

پرونده ویژه| صدای سُم «اسب اصیل ترکمن» از خراسان شمالی می آید!